Respect voor verschillen

De Verrekijker is een openbare school voor kinderen van (uitgeprocedeerde) asielzoekers die woonachtig zijn in het asielzoekerscentrum (azc) Katwijk. De leerlingen zijn afkomstig uit landen van over de hele wereld met hun eigen taal, cultuur en religie. Op de school is er respect voor deze verschillen en wordt het onderwijs op taalniveau afgestemd. Het is een plek waar leerlingen zich in een prettige en veilige omgeving kunnen ontwikkelen, op sociaal-emotioneel en cognitief gebied. De Verrekijker is een veilige haven voor elk kind.

Ons enthousiaste team heeft een groot vermogen om zich aan te passen aan de uitdagingen die een azc-school met zich mee kan brengen. Door de wisselende leerlingenaantallen en de diverse achtergronden van leerlingen is het werk op De Verrekijker geen dag hetzelfde!

Meer over De Verrekijker

‘De Verrekijker is een fijne school met super lieve en fijne leerkrachten voor zowel leerlingen als ouders. Ondanks de zware en onrustige periodes biedt de school toch rust en houvast aan mijn kinderen.’

'Met passie voor het NT2-onderwijs en persoonlijke aandacht voor ieder kind, vind ik het geweldig om bij te mogen dragen aan de ontwikkeling van onze leerlingen.'

‘Ik vind het fijn op school omdat er niet vaak ruzie is. Dan voel ik me goed en niet bang.’