De Verrekijker

Sinds oktober 2008 worden asielzoekers opgevangen in het azc Katwijk, een voormalige legerbasis voor militairen die waren gelegerd op het vliegveld Valkenburg. In oktober 2008 is een azc-school in Katwijk opgericht door de stichting OBODB. De school heeft, na een verzoek van de gemeente aan alle schoolbesturen in het op overeenstemming gericht overleg (OOGO) van Katwijk, de taak op zich genomen om onderwijs te verzorgen aan kinderen van asielzoekers.

De leerlingen mochten een nieuwe naam voor de school indienen. In september 2012 heeft de school de naam De Verrekijker gekregen. Akhrat uit groep 8 vond deze naam goed passen. Met als motivatie: omdat je voor je toekomst leert, je plannen voor je toekomst gaat maken. Je kijkt dus ver in de toekomst, voor je toekomst.

‘Defence for Children / Daniella van Bergen’