Onderwijs op maat

Op De Verrekijker werken de leerlingen groepsdoorbrekend. Bij binnenkomst worden de leerlingen ingedeeld in een stamgroep op leeftijd. Op basis van hun resultaten en in contact met de vorige school wordt bepaald op welk niveau de leerling gaat werken. Zo kan het zijn dat een leerling uit groep 5 rekenen krijgt op niveau 4 en taal en spelling op niveau 5. De vorderingen van de leerlingen worden regelmatig geëvalueerd en bijgehouden in een individueel ondersteuningsprofiel (IOP). Als een leerling grote sprongen maakt, sturen we bij. Leerlingen kunnen ook extra uitdaging krijgen binnen het groepsdoorbrekend werken. Leerlingen van wie geen resultaten bekend zijn, worden bij binnenkomst getoetst.

Verrekijker

Op De Verrekijker werken we met de volgende lesmethodes:

• Methode Speelplezier voor de kleutergroepen
  • Logo 3000 in de groepen 0 t/m 4
  • Getal en ruimte voor de groepen 2 t/m 8 en de nieuwkomers
  • Wereld vol Woorden voor de nieuwkomersklassen
  • Alles-in-1 projectonderwijs voor de groepen 4 t/m 8: Alles-in-1
  • Alles-Apart voor de groepen 5 t/m 8 (sluit aan bij projectonderwijs van Alles-in-1)
  • Veilig leren lezen kim-versie in groep 3 en de nieuwkomers
  • Estafette in de groepen 5 t/m 8

Daarnaast werken we met Zien is Snappen en Worden in prenten. Dit zie je in heel de school terug.